1 Ekim 2012 Pazartesi

Şeftali Reçeli


Şöyle mis kokulu, lezzetli bir şeftali reçeli yemeyeli yıllar olmuştur... Geçtiğimiz haftalarda düğün için Bergama' ya gittiğimizi paylaşmıştım sizlerle...İstanbul'a gelmeden Bergama pazarına uğramasam olmadı yani. Köylülerin elleriyle topladığı körpe sebzelerden alışveriş yaparken, yaşlı bir teyzenin önündeki kasa dikkatimi çekti. Kayısı desem değil, şeftali bu kadar küçük olur mu, nektarin mi acaba derken teyzecik "güz şeftalisi onlar kızım" dedi. Bir tane tattım ki... Vay ki ne vay! o sırada bir başka köylü teyze yanıma yaklaştı başladı seçmeye. Tabi ben nasıl reçel yaptığını sordum öğrendim. Şimdi sizlerle paylaşıyorum. Tabi güz şeftalisi bulmak o kadar kolay değil ama kokulu ve sert şeftaliyle siz de yapmayı deneyebilirsiniz. Eminim yakın bir lezzet yakalayabilirsiniz.                            
İşte meşhur güz şeftalisi...  
En sertlerinden seçtiğim şeftalileri keskin bıçakla incecik soydum. Ve elma dilimi gibi doğradım. Şeftali reçeli yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken şeyler var. Biri şeker oranı.
1 kg şeftaliye
1/2 kg şeker
     10 adet karanfil
Doğranan şeftalilerin üzerine karanfilleri koyuyor, yarım kg şekeri serpe serpe döküp üzerin kapatıyoruz. Tencerenin kapağını örtüp tam bir gece böyle belkiyoruz ki suyu çıksın.
Ertesi gün tencerenin kapağını açıp koyuyoruz ocağın üzerine. Fokur fokur kaynamaya başladıktan 15 dakika sonra 1/4 (çeyrek) limon suyu sıkılır tam 5 dakika sonra da ocaktan alınır. Toplamda kaynamaya başladıktan 20 dakika sonra benim reçelimin kıvamı gelmişti. Siz yaparken biraz pıhtılaşmaya başlayana kadar kaynatın ama çok sakızlandırmayın ki kaskatı olmasın. Karıştırmak isterseniz tahta kaşık kullanın ama unutmayın ki şeftaliler çok yumuşak olduğundan her kaşık darbesi onları parçalayacaktır. Kuru bir kavanoza reçeli sıcakken koyup ters çevirin ki reçeli açmadan uzun süre dayansın. Açınca zaten hemen tükenecek kadar lezzetli oluyor.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder