11 Kasım 2012 Pazar

Milföy Hamuru (Katmer Hamuru)



Malzemeler
Hamur İçin
2 Yumurta
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
1 Çay Bardağı Süt
1 Su Bardağı Ilık Su
1 Paket Kuru Maya
1 Tatlı Kaşığı Tuz
5 Su Bardağı Un

Ara Katları İçin
4 Çorba Kaşığı Tereyağı
Mısır Nişastası (açmak için)
Hamur açmaktan oldum olası korkmuşumdur. Korkularımdan sıyrılık cesaretlendiğim ilk anda yaptığım böreğin tadını anlatamam. 
Gelelim Yapımına
Sıvı malzemeleri yağ, süt ve ılık suyu, yumurta ile birlikte çırpma teliyle karıştırıyoruz. Kuru malzemeleri de ayrı yerde karıştırıyoruz. Kuru malzemelerin ortasını açıp kuyu gibi yapıyoruz ve sıvı malzemeleri bu çukura döküp karıştırıyoruz. Elimizle yakınımızdaki ilk kulak memesini elleyip, hamurun kıvamı aynı o yumuşaklığa gelene kadar yoğuruyoruz. Kulak memesinin kendinize ait olmaması bu hamurun püf noktasıdır demeyeceğim. Şaka tabiki. Pürüzsüz bir görüntü alana kadar yoğurduğunuz hamurunuzu artık mayalanması için dinlendirmemiz gerekiyor.




Ama hem mayalanma hem de açma sürecini kolaylaştırmak için hamuru bir yumurta büyüklüğünde bezelere yani topcuklara ayırmak gerekiyor.




Altlarına ve üzerlerine bir miktar nişasta serpip hamur topcuklarını ılık bir ortamda yaklaşık 30-40 dakika dinlendiriyoruz ki mayası gelsin diye.

Bezeler kendi büyüklüklerinin üzerine çıktıysa ve parmağınızı dokununca şişkenliğini hissediyorsanız, mayası gelmiştir. Daha tepsiye koyduktan sonra da mayalanması için bir süre bekleyeceğiz. Buna da tepsi mayası deniyor. Bezelerin üzerini streç ile ya da temiz nemli bir bez ile kapatalım ki üstleri kabuklaşmasın.

Şimdi sıra geldi açmaya. Eğer hamur toplarınız yani bezeleriniz yumurta büyüklüğündeyse açacağınız yufkalar bir karışınız kadar olabilir.Zira her bir açılan yufkanın arasına yağ süreceğiz.


Ben bezelerimi oldukça büyük ayırdığımdan açılan yufkalarım çarşaf gibi oldu ve biraz zorlandım. Açarken un değil nişasta kullanacağız.
En alta gazete kağıdı serdim. Üstüne yufkamı koydum ve üstünü yağladım.
İkinci, üçüncü derken 7 bezem için de aynı işlemi yaptım. En üst yufkamı da yağlayıp gözleme katlar gibi yağlayarak katladım. Hepsini merdane yardımıyla açabildiğim kadar açıp tekrar yağsız yüzeylerine yağ sürüp gözleme gibi katladım. Bu işlemi 3,4 kez yapabilirsiniz.


Artık yaptığınız bu hamuru buzdolabına kaldırıp 10 dakika dinlendirmelisiniz. Milföyünüz hazır. Sonrasında yapacaklarınız sizin yaratıcılığınıza kalmış.
Ben iki farklı şekilde milföyümle börek yaptım.
İlki peynirli milföy böreği diğeri de kıymalı katmer böreği.
Yakında...















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder